piątek, 21 stycznia 2011

Pizza bianca



Moja krótka rzymska przygoda pewnej późnej jesieni uświadomiła mi, że nic nie wiem o pizzy. Wróciłam po pięciu dniach z kilkoma centymetrami więcej w okolicach bioder i błogim nastrojem. W Rzymie poznałam między innymi pizzę bez pomidorowego sosu, co dotychczas wydawało mi się nie do pomyślenia. Taka pizza, jak nazwa wskazuje jest biała, często doprawiona jedynie solą i oliwą. U mnie propozycja z mozzarellą i słodkimi pomidorkami koktajlowymi, nie całkiem bianca, ale za to bardzo pyszna.
Przepis na ciasto znacie już dobrze, ale dla przypomnienia odsyłam tutaj.



Ciasto porcjuję i rozciągam ręcznie. Następnie układam na natłuszczonej blasze. Na cieście układam kulki mozzarelli i plasterki pomidora. Doprawiam solą gruboziarnistą i rozmarynem. Całość skrapiam oliwą. Wstawiam do piekarnika nagrzanego do 22 st.C na jakieś 20 minut.

24 komentarze:

Madleine pisze...

Wyglada pysznie,mi niestety przy pierwszej probie nie wyszlo ciasto na pizee...bylo twarde i suche.Moze pora podjąc kolejną próbę ? :)
Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie

mopswkuchni pisze...

Wygląda świetnie! Doskonałość tkwi w prostocie! Co prawda ja zrobiłam wczoraj pizze stanowczo not bianka, ale taka jąką Ty zrobiłaś na pewno jest pyszna :)
http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/
Madleine a może drożdże były niedobre albo za długo trzymałaś ciasto w piekarniku...
Pozdrawiam

kulinarne-smaki pisze...

wręcz idealna

Ewa pisze...

Robię czasem sobie bez sosu, z oliwą, ale nie miałam pojęcia, że się bianka nazywa. Dzisiaj też robię, ciasto jeszcze rośnie. Moja będzie z pieczarkami - a mi pieczarki z pomidorami jakoś w parze nie idą, więc siłą rzeczy bez sosu pomidorowego będzie.

Mona pisze...

oh..ja uwielbiam pizze pod każdą postacią i taką też wypróbuje.. :)

Ewa pisze...

no chyba,że do tych pieczarek i pomidorów bekon

Agata – sierysuje.pl pisze...

Mniam, bianca to moja faworytka, bo za sosem do pizzy nie przepadam. Ja robię z mozzarellą i mascarpone plus szczypta białego pieprzu:) Ściskam:*

Rita pisze...

piękne zdjęcia..chętnie przygotuję taką pizzę w domu:)
pozdrowienia!
Just

beata lipov pisze...

O, biały pieprz, fajny pomysł.
Nobleva, człowiek całe życie się uczy :)

Gosze pisze...

tamtą pizze już wielokrotnie robiłam i była pyszna, chyba tej tej spróbuję :)

Zielenina pisze...

wygląda bardzo apetycznie, wypróbuję z suszonymi pomidorami, zer świeżymi poczekam na sezon :) Piękne zdjęcia!

Domowy zakątek pisze...

Przepysznie wygląda ta pizza. A deseczka cudna. Domyślam się, że materiały krateczki i groszki z poprzedniego postu to paryskie. Cudne!!! Ach ach!!!

emilia pisze...

A u mnie w Toskanii ta takie pieczywo mowimy schiacciatta lub focaccia.Ale dla zrymian ponoc wszystko to pizza;)) Uwielbiam te roznice wloskie;)
Pozdrawiam

Atria C. pisze...

O pizzy "Bianca" czytałam pierwszy raz u Jima Lahe'a w książce |"My bread", podobno to ich popisowe ciasto.. ale już nie pamiętam, dlaczego nie zrobiłam:)

Dzięki za przypomnienie!Pozdrawiam:)

Robert Gutowski "Gutek" pisze...

W sam raz dla takich leni jak ja! Nie trzeba robić sosu! :)))

Marta pisze...

Ja też o pizzy dowiedziałam się więcej, niż się spodziewałam podczas mojej tegorocznej włoskiej wycieczki. Niestety również wróciłam z dodatkowymi centrymetrami nie tylko w biodrach, ale dkryłam wtedy smaki pizzy bez sera, doskonałej pizzy bianca ze świeżym rozmarynem oraz tej z karczochami. Cieszę się z Twojej wycieczki bo mi brakuje włoskich smaków i składników.

Majana pisze...

Wspaniała pizza! Uwielbiam.
Obojętnie czy z sosem pomidorowym czy bez ;)
Pozdrawiam Beatko:)

Anonimowy pisze...

A gdyby tak zaszaleć z beszamelem? Beszamel i mozzarella... Moja idealna pizza bianca!

Pozdrawiam!

pomylone garnki pisze...

pizza bez sosu pomidorowego??? no mnie to nadal w głowie się nie mieści :)
a co do kilku zbędnych kilogramów, to wiosna idzie... ;)

Unknown pisze...

Piękna pizza i niesamowicie kusząco wygląda. Dla nas może być bez sosu, jadłyśmy już tyle wersji :)
pozdrawiamy

Karolina pisze...

super zdjęcie! (a jedzonko musiało być pyszne :) )

Dekupażownia Jagodzianki pisze...

Smakowity przepis... I znów czuję głód...

Pozdrawiam, Jagodzianka.

arek pisze...

Ha, a ja juz dosc dlugo znam sie z pizza bianka. :) Ale szczegolmie lubie w grubszej wersji - jak na Kalabrii. Twoja mi o tym przypomniala - wyglada tak smacznie.

Domowy zakątek pisze...

Przeglądam po raz kolejny Twojego bloga i wprost nie mogę się napatrzeć na te cudowne zdjęcia. Ja zbytnio nie radzę sobie z robieniem zdjęć bo wciąż brakuje mi światła.
Cudne są i zaglądam tu często szukając inspiracji. Pozdrawiam serdecznie!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails