czwartek, 23 grudnia 2010

Szuba. Czy u Was też błyszczy anielski włos?



Mam pstrokatą choinkę. Turkusy i złoto, jaskrawe zielenie, cekiny, pióra, śnieżynki z papieru i anielskie włosy. Daleko jej do wystudiowanych kompozycji w jedynie słusznych czerwieniach i bielach. U nas mydło i powidło i powiem Wam, że bardzo mi się podoba. Mam zadeptane podłogi, spory nieład w dziecięcych pokojach, pogniecione poduchy na kanapie i pomazany flamastrami kawowy stolik. Mam też trzy zakatarzone panienki, pokasłujące złowieszczo i tacę pełną syropów na różne pory dnia i nocy. Kto wymyślił Święta idealne? Poukładane, wykrochmalone i zapięte na ostatni guzik?



Z ostatniej chwili przepis dla tych, co z deserów najbardziej..., sami wiecie.
Szuba, znów od Iriny. Robię ją od jedenastu lat i wciąż nie mogę się nadziwić, jak tak proste składniki tworzą tak pyszne danie. Wygląda dość kiczowato z tym wściekłym różem na wierzchu, ale co mi tam. Spróbujecie, to pogadamy.

Szuba
ilości podane w przybliżeniu (powinno być mniej więcej tyle samo wszystkich rodzajów warzyw)
3 buraki ugotowane w łupinach
3 ugotowane marchewki i ziemniaki
1 cebula (u mnie czerwona)
5 płatów śledziowych wcześniej odsolonych
świeżo mielony pieprz
ocet jabłkowy
4 łyżki majonezu
natka pietruszki do dekoracji
Buraki obrać ze skórki. Warzywa zatrzeć na tarce o dużych oczkach (nie mieszać ich ze sobą). Śledzie pokroić w kawałki, skropić octem i oprószyć pieprzem. Połowę śledzi ułożyć na dnie szklanej salaterki, posypać połową posiekanej cebuli. Następnie kolejno układać warstwę ziemniaków, marchwi i buraków. Na burakach rozsmarować połowę majonezu. Powtórzyć operację w tej samej kolejności: śledzie, cebula, ziemniaki, marchew, buraki, majonez. Wierzch udekorować natką. Wstawić szubę do lodówki i zapomnieć o niej na dobrych kilka godzin. Pycha.



Życzę Wam dużo miłości. I żeby choinka nie bardzo się sypała. I żebyście się wreszcie wyspali. Jeszcze dodam trochę spokoju, no i kolejna szczypta miłości. Tego się trzymamy. Wesołych Świąt!

Zdjęcia: Lubo Lipov

31 komentarzy:

Atria C. pisze...

E tam kiczowato!
Mi się podoba, spróbuję na Sylwestra! (bo teraz już troszkę późno:))

U nas choinka jest w miarę jednolita (czerwono, złoto) + rzeczy jakie powywieszała siostryczka. To jest fajne:0

Ja czasem myślę, że święta idealne wymyślili ludzie, którzy mieli dom pełen służby..:)

Pozdrawiam i życzę spokojnych Świąt. Dużo zdrowia dla Was!

ps. jutro też sprzątam jeszce;)

Gosze pisze...

Wszystkiego dobrego dla całej zakatarzonej rodzinki :)

A szubę wypróbuję po świętach, może Zuza spróbuję, w końcu z jej ulubionym kolorem ;)

pozdrawiam ciepło
Gosia

P.S. Idealne święta? Nie ma takich :) A może są, w domach, gdzie nie ma dzieci... ale musi być tam nudno ;)

Nina pisze...

Beato, wesołych Świąt dla Ciebie i rodziny

P.S. Szuba wygląda super, znam podobne danie. Znam i bardzo lubię

Majana pisze...

Cudownie u Was, jak zawsze :)))

Przesyłam zyczenia ciepłych, radosnych Świąt Bożego Narodzenia.
Majana

Mona pisze...

witam,,ja jestem z podlasia i u nas szuba jest prawie na kazdym stole.. :) tak jak kutia..pozdrawiam

Anna pisze...

U na s podobna choinka, miała być biało-srebrna ale przeciez robiliśmy kolorowe łańcuchy i ozdoby z masy solnej i pierniczki nie po to żeby lezały obok. Jest kolorowo i tak ma być.
Dużo zdrowia na Święta i radości!

margot pisze...

wesołych świąt

Agata – sierysuje.pl pisze...

Beatko! Wspaniałych, radosnych i smacznych;) Świąt dla Ciebie, Lubo i Córeczek!

A choinek "dizajnerskich" nie znosiłam nawet,jak nie miałam dzieci:) TAkie bałaganiarskie święta są najwspanialsze!

Liska pisze...

Beatko, dużo radości, miłości, ciepła i uśmiechu w Święta, po świętach i w Nowym Roku :)

florysztuka pisze...

u mnie niby wszystko zrobione, niby...posprzątane święta zapewne wymyślila moja teściowa:))choinke ubieraliśmy wczoraj o 22:))jest pstrokata czerwono złota, słomiana, drewniana, pierniczkowa...nasza...pachnąca piernikiem i pomarańczą...życze magicznych i spokojnych świąt Basia

aga pisze...

alez cudnie i smakowicie wyglada:)

zycze Ci pieknych, radosnych i szczesliwych Swiat:)

Bea pisze...

Szuba wyglada swietnie! Bardzo lubie tego typu salatki (a swoja droga ja przepis tez mialam od pewnej Iriny, choc raczej nie tej samej ;)).

Radosnych i pogodnych Swiat Beato!

A choinka bardzo mi sie podoba :)

Patrycja pisze...

Anielski włos nie, ale tu i ówdzie migoczą światełka, bombki i różne migotki w strategicznych miejscach domu:)
Beatko, dużo radości, miłości, spokoju i pyszności w te Święta!

Unknown pisze...

Wygląda pięknie :)
No i te idealne święta, jakie by nie były to zawsze będą dla nas idealne :)
My drugi rok z rzędu mamy inną, tym razem papierową choinkę, a dookoła wiszą papierowe ozdoby, pali się mnóstwo światełek i pachnie wanilią, cynamonem, imbirem...
Wesołych, spokojnych i pełnych ciepłej atmosfery Świąt
życzą aga i kaja

Paulina J. pisze...

U mnie szuba też gości na wigilijnym stole. Wesołych Świąt!

Misia pisze...

Nasza choinka też jest taka, ale o to właśnie chodzi! :)
Szuba jest u nas tracyjnym wigilijnym daniem i pojawia się co roku na stole. Nigdy jednak nie udało mi się jej apetycznie sfotografować, Twoje zdjęcia są piękne!

Wesołych i ciepłych Świąt :)

asieja pisze...

pięknych Świąt..
o zapachu pomarańczy.

majka pisze...

Te sledzie wygladaja przepieknie. I mimo, ze nie cierpie rozu to w tym daniu wylada naprawde zjawiskowo :)

Spokojnych i radosnych Swiat!

Unknown pisze...

kocham szubę! wesołych!

Waniliowa Chmurka pisze...

Cudownych Świąt, Beato!

abbra pisze...

Wesołych, spokojnych świąt Ci życzę, Beato !!! :)

ewelajna Korniowska pisze...

Beatko, nadal świętujemy... Ja dopiero teraz... Wszystkiego tego, co niosą Święta! Niech spełnią i Twoje marzenia!

etrala pisze...

Chciałam Ci bardzo podziękowac za ten przepis, jadałam taka sałatkę u mamy, ale przepis zgubiła, powtórzyć nie umiała, zrobię na Sylwestra z wielką nadzieję, ze to ten sam smak :)
pozdrawiam jeszcze świątecznie !
Pstrokate choinki sa najpiękniejsze :)

miss_coco pisze...

No zupelnie wyszly inne niz sobie zaplanowalismy, okolicznosci i pogoda nie pozwolily nam przyjechac do Polski... wiec daleko im bylo do idealnych, ale czy sa takie ???
Piekne zyczenia Beato, i piekne zdjecia jak zwykle. Serdecznie pozdrawiam!

Betsypetsy pisze...

Beatko, pstrokate choinki sa najpiękniejsze bo prawdziwie świąteczne :)

I u mnie trzy panienki kaszlace i smarkające ;) i taca z lekami różnistymi i bałagan tu i ówdzie ale co tam zrobię Twoją sałatkę i podelektuję się tym rózem, moze świat wtedy też sie zaróżowi :)

Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego na Nowy Rok !

Mona pisze...

MNÓSTWA CZYTELNIKÓW W 2011 roku !!

florysztuka pisze...

szube zabieram ze sobą na impreze Sywestrową:))widziałam Ciebie dziś w tvn style:))ja też mam w domu niejadka, ale jest juz coraz szczęśliwszy ,bo mama odpuszcza:)pozdrawiam i życze szczęśliwego Nowego Roku!!!

Marta pisze...

O szubie opowiadał mi wiele razy mój partner i zawsze śmiałam się z niego, że na pewno sam wymyślił tą potrawę, bo nigdy nie słyszałam tej nazwy.
Teraz jednak wiem, że istnieje naprawdę i wygląda bardzo ładnie.

pozdrawiam
Marta

Anonimowy pisze...

Spróbowałam, jest pyszna i jeszcze ta nazwa szuba - bardzo ciekawa. Dla mnie to nowość i od razu wskakuje do mojego zeszytu. Dziękuję za przepis. Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku życzę!
Edyta

beata lipov pisze...

Jestem mile zaskoczona, że tyle osób szubę wypróbowało z efektem pozytywnym. Jest coś w tej ukraińskiej kuchni, prawda? Pozdrawiam Was serdecznie.

Przemek Szuba pisze...

Bardzo fajne ciasto - nie wstydzę się nazwiska :)
Pozdr

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails