poniedziałek, 21 maja 2012

Pełnoziarniste placki z łososiem




No dobrze, przyznam się, marzy mi się taki obrazek: leniwy, upalny dzień i ja na starym drewnianym pomoście z wędką. W szortach, spranym podkoszulku i słomianym kapeluszu łowię ryby. I poza tym nie muszę nic :)
Ktoś się do mnie przyłączy?

Wprawdzie łosoś w takich okolicznościach jest nieosiągalny, ale dzisiejsze placki idealnie wpisują się w mój obrazek. Lekkie, proste danie, gdy nie chce się spędzać w kuchni dużo czasu. To część większej, bardzo letniej sesji, którą przygotowałam dla magazynu "Czas na wnętrze".




Placki z wędzonym łososiem
200 g wędzonego łososia
150 ogórków (najlepiej gruntowych)
½ pęczka dymki
2 łyżki oliwy
1 łyżka soku z cytryny
pieprz
na placki
1 szklanka mąki pszennej razowej
2 jajka
 1 szklanka mleka
½ łyżeczki proszku do pieczenia
sól
olej do smażenia


Składniki na placki zmiksować i odstawić na pół godziny (ciasto powinno być dość gęste). Ogórki obrać ze skórki. Rybę i ogórki pokroić w kostkę. Dodać pokrojoną dymkę. Doprawić oliwą, sokiem z cytryny i pierzem. Usmażyć niewielkie placki, podawać je z sałatką z łososia.

25 komentarzy:

Magda pisze...

wyglądają obłędnie!

Blog o poranku pisze...

Placki przepyszne! Właśnie je robię i wychodzą - cudo! Polecam :))

Djors pisze...

Wspaniałe,uwielbiam łososia. Ale jeszcze nie jadłam połączenia ogórka z łososiem. Już się nie mogę doczekać...

Agnieszka pisze...

Na takie pyszne placki piszę się zawsze i wszędzie (nawet na rybach). :)

adi pisze...

Uwielbiam połączenie ogórka z łososiem!

unamujer pisze...

Beatko,

ja się chętnie do Ciebie przyłączę na tym pomoście. Mogę trzymać torbę, ew. przynętę jeśli zajdzie taka potrzeba :-)))
A placki koniecznie do wypróbowania. I to jeszcze dziś.
Dziękuję za inspirację :-)

Deilephila pisze...

hmm! ja się przyłączę, ale pozwól, że zamienię wędkę na książkę!! Świetnie dopinguję- w ciszy - wędkarzy;) A placki wyglądają tak smacznie, że jak zwykle - osliniłam klawiature;D
Pozdrawiam

Asia. pisze...

o mamo! ale to pysznie, lekko i wiosennie wygląda! ba...prawie nawet pachnie mi tutaj z monitora!

Katrindeco1 pisze...

Już jestem głodna. Pysznie wyglądają.
Pozdrawiam
Katrin

Majana pisze...

Z chęcią się przyłączę ;), choć nigdy nie wędkowałam.

Placuszki kuszące i z pewnością smaczne ,a zdjęcia cudowne!
Pozdrawiam :)

karolina-g pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
karolina-g pisze...

jeszcze raz.... literówki, przecinki... przesadziłam!

Pyszne placki! Tak, zrobiłam przed chwilą, zjadłam za dużo ;)
Miałam dziś w planie sałatkę i zastanawiałam się co do niej a Twój przepis tak mnie skusił, że nie kombinując wiele zabrałam się do roboty :)
Dziękuję :D

Anna-apsik1 pisze...

Moje dzieciaki dzisiaj musiały mieś placki ale na słodko. Lubię takie dobrze ciepłe dni, choć prawie cały spędziłam w ogródku niekoniecznie odpoczywając. Dawno, bardzo dawno nie siedziałam sobie tak leniwie na pomoście,
pozdrowienia

Sorymina pisze...

Uwielbiam zdjecia na tym blogu <3
Ja dopiero zaczynam z fotografia potraw i ten blog mnie bardzo inspiruje ;) Dziekuje ;)

PoliMatka pisze...

Ja się przyłączę, ja!!! :)

S.B. pisze...

oj, łosoś chodzi za mną od kilku dni, więc na pewno wkrótce wypróbuję :)

Marlena pisze...

Często robię dania z łososiem i sałatki i różne przekąski, nawet kanapki, z plackami jeszcze nie jadłam, na pewno spróbuję, wędzonego łososia mają dobrego w Lidlu, mam po drodze więc zawsze tam kupuję.

Edda pisze...

świetny przepis! Placki wyszły obłędne :). W połączeniu z sałatką - rewelacja. Ja jeszcze dodałam na wierzch kilka kropel jogurtu naturalnego.
pozdrawiam serdecznie
Edyta

Ewelina pisze...

Wyglądają przepysznie :) Dziękuję za przepis - na pewno wypróbuję :)

Jolasik pisze...

Och, cały ranek szukałam dzisiaj jakiegoś pomysłu na leciutkie danie i natrafiłam na ten przepis - nie dość, że łatwy, to jeszcze pięknie wygląda (ciekawe jak mi wyjdą, bo robię dzisiaj). A przy okazji, bardzo sympatyczny blog.Pozdrawiam serdecznie:)

Magda111 pisze...

cudowna wieża :)
pozdrawiam

JUEGO DE SABORES pisze...

Genial el color y las fotografias.
Saludos
JUEGO DE SABORES

ana92pl pisze...

pychotka!!

Peacock pisze...

O kurcze, ale tu u Ciebie pieknie. Kusisz pysznosciami i pieknymi zdjeciami. Pozdrawiam serdecznie :)

druk pit 38 pisze...

Niesamowita jesteś, uwielbiam to jak piszesz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails