wtorek, 27 kwietnia 2010

Cake aux courgettes, czyli w poszukiwaniu słońca.



Francuska courgette od zawsze uwodzi mnie swoją nazwą. Lubię to warzywo i często zapraszam do kuchni.
Daje tyle możliwości, od popularnych w Bułgarii, szybkich i smacznych placuszków, poprzez słodkie ciasta z dodatkiem miodu i cynamonu. Cukinia w zupie, zapiekana i z grilla. Sami na pewno macie swoje ulubione przepisy na cukinię.
Mam w kuchni regał wypełniony książkami kucharskimi. Zbieram je od zawsze, zbierali je także moi rodzicie. Często przysiadam na kuchennym stołku i sięgam na oślep po jedną z nich. Ostatnio po raz kolejny zachwycam się prostotą i urodą wypieków z "Quiches, cakes & compagnie" z przepięknymi zdjęciami Akiko Ida.



Dziś polecam Wam z całego serca moją wersję ciasta z cukinią i parmezanem. Jest wilgotne i dość ciężkie, pachnie bazylią i miętą. Cudowne w towarzystwie wielkiej misy sałaty.



200 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 jajka
100 g startego parmezanu
100 g fety pokrojonej w kostkę
50 ml oliwy z oliwek
50 ml oleju słonecznikowego
100 ml mleka
250 g startej na tarce o dużych oczkach cukinii
1 łyżka masła
1 łyżeczka suszonej bazylii
1 łyżeczka suszonej mięty
sól
świeżo mielony pieprz

Cukinię wrzucić na rozgrzane masło. Smażyć, często mieszając, aż odparuje z niej woda. Odstawić do ostygnięcia. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia. Wymieszać oliwę, olej, mleko i jajka. Mieszaninę doprawić solą, pieprzem i ziołami i wlać do miski z mąką. Składniki połączyć, dodać cukinię i sery. Wymieszać, przełożyć do natłuszczonej i wysypanej mąką keksówki. Piec w piekarniku nagrzanym do 190 st.C ok. 50 minut. Przed wyjęciem z piekarnika sprawdzić patyczkiem, czy ciasto jest upieczone.

Na koniec migawka z Burano. Kolorowe domki wprost z dziecięcych rysunków, słońce i cisza. W sam raz na dzisiejszą zawieruchę.



Zdjęcia: Lubo Lipov

16 komentarzy:

Kasia Fiołek pisze...

Ciasto fantastyczne, a na widok domków od razu mi uśmiech na buzię wylazł..:)

beata lipov pisze...

Domki działają rozchmurzająco :)

Ania Włodarczyk vel Truskawka pisze...

DOmki wyglądają jak te, które kiedyś robiłam z klocków Lego :)

A kejka sobie zapiszę, bo mi się bardzo podoba, tylko poczekam na polskie cukinie :)

Ewik pisze...

Mniam... wygląda niezwykle apetycznie, chyba tez się skuszę:)

Amber pisze...

Niezwykle pyszna propozycja na chłodną wiosnę .Nastraja cieplej!

Unknown pisze...

Niemożliwie piękna, wiosenna propozycja, może warto się skusic? ;)

Mich pisze...

Lubię cukinię a połączenie z przepisu pewnie mi bardzo posmakuje. Nie zapomnę o tym przepisie z pewnością szybko.
pozdrowienia ciepłe,
rzeczywiście domki jak z lego:)

Anna pisze...

Koniecznie do wypróbowania ale dopiero za jakiś czas...
Wygląda bardzo smakowicie!

beata lipov pisze...

Ania, z Lego trafiłaś w sedno. Niebawem kejk s suszonymi pomidorkami.

Robert Gutowski "Gutek" pisze...

tak, tak! poproszę więcej słońca!

Majana pisze...

Piękne to ciasto !:))) Ciekawa jestem jak smakuje i pachnie. Na pewno pięknie:)

A domki śliczne:))
Słonecznie pozdrawiam:))

asieja pisze...

ach, słońce na talerzu!
:-)

Bea pisze...

Masz calkowita racje - zdjecia w tej ksiazce sa nprawde swietne! I ksiazka i cake aux courgettes juz jakis czas temu bardzo przypadly mi do gustu :)

Pozdrawiam!

beata lipov pisze...

Bea, idziemy podobnym tropem :) Pozdrawiam

sylwiasil pisze...

wczoraj wypróbowałam osobiście, to ciasto jest booooskie, nawet mojemu synkowi smakowało a on sceptycznie nastawiony do nowych smaków, z niecierpliwością czekam na kolejne przepisy

bellis pisze...

Mój synek uwielbia cukinię, pewnie ze smakiem zje takie ciasto. Tylko będę musiała dodać mleka owsianego i zrezygnować z sera, bo to alergik. Już czuję ten zapach :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails